تکنولوژی و رایانه

تکنولوژی و رایانه

تکنولوژی و رایانه

تکنولوژی و رایانه

تکنولوژی و رایانه

  • ۰
  • ۰

لپ تاپ استوک چیست ؟

 

لپ تاپ استوک چیست ؟ از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد افزایش واردات و خرید و فروش کالاهای استوک به ویژه لپ تاپ استوک بوده ایم. مهمترین سوالی که در اولین قدم به ذهن خریداران خطور می کند این است که با توجه به شنیده ها و نظرات دیگران چرا باید لپ تاپ استوک خریداری کرد؟

 

استوک چیست ؟

 


عمده ترین دلیلی که باعث می شود تا به خرید لپ تاپ استوک روی بیاورید، قیمت و کیفیت فوق العاده آن ها است. حتما تا حالا واژه استوک به گوشتان خورده است مطمئنا شما با شنیدن واژه استوک معانی مختلفی از آن برداشت میکنید. در ایران به کالاهایی که کارکرده یا به عبارتی دست دوم هستند کالای استوک گفته میشود اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته میشود. بنا به سیاست های جالبی در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت 30 روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتون کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود. با نگاهی به جدول قیمت روز لپ تاپ و بررسی مشخصات آن ها، مقرون به صرفه بودن لپ تاپ استوک از لحاظ کارایی برای شما به اثبات می رسد.

بعد از انبار کردن، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند. بدین ترتیب ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! البته بدیهی است که این کالا از درجه ی A است. 

سوالاتی از قبیل این که لپ تاپ استوک چیست و از کجا می آید، ذهن شما را نیز درگیر کرده است. در واقع لپ تاپ استوک، به لپ تاپ هایی گفته می شود که خط تولید آنها متوقف شده و به فروش نرفته اند. این قبیل لپ تاپ ها معمولا به کشور های خاورمیانه ارسال می شوند. علاوه بر این، لپ تاپ هایی که به هر دلیلی مشتری پس از خرید آن را به فروشگاه مرجوع کرده است نیز لپ تاپ استوک محسوب می شوند. این لپ تاپ ها به دلیل باز شدن بسته بندی، دیگر کالای آکبند محسوب نشده به انبار منتقل شده و به فروش نمی رسند. به عبارت دیگر لپ تاپ استوک هیچ ایرادی ندارند و در ساخت آنها از قطعات با کیفیت استفاده شده است، اما فصل فروش آنها به پایان رسیده یا در تمام این مدت در انبار محفوظ بوده اند.

لپ تاپ استوک سامسونگ

 

در ایران به طور کلی نسبت به کالاهای کارکرده یا لپ تاپ استوک یک دید منفی وجود دارد. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه کالاهای کارکرده به معنی کالاهای دور انداختنی و به درد نخور نیستند. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

چرا لپ تاپ استوک بخریم ؟

 

خرید لپ تاپ استوک علاوه بر مزایای مهمی از جمله قیمت مناسب، کیفیت و سخت افزار قدرتمند، نیازمند پشتیبانی، ضمانت و تعهد فروشنده است! با انتخاب صحیح هرگز از خرید خود پشیمان نخواهید شد. هرگز از افراد سود جو چیزی خریداری نکنید. می توانید در میان انواع لپ تاپ استوک، بسته به نیازتان یکی از لپ تاپ های لمسی، صنعتی، سبک وزن، نازک، گیمینگ و حرفه ای را انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر : لپ تاپ استوک تدریس

مزایای لپ تاپ استوک چیست ؟

 

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم لپ تاپ استوک در واقع کالاهای مرجوع شده هستند و از لحاظ سخت افزاری و قطعات به کار رفته در تولید آنها، تفاوتی با مدل های اصلی تولید شده ندارند. به عبارت دیگر کاربری که لپ تاپ استوک خریداری می کند، همان مدل اصلی را خریداری کرده و مشخصات فنی آن هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

 

لپ تاپ استوک صنعتی :

 


معمولا افرادی که از لپ تاپ های استوک استفاده می کنند ، در کارخانه ها و مراکز صنعتی مشغول کارند . همچنین برخی کارخانه های سازنده ی لپ تاپ استوک سونی ،لپ تاپ استوک دل ،لپ تاپ استوک لنوو، لپ تاپ استوک ایسوس و… بر حسب درخواست و نیاز مشتریان دست به تولید می زنند. معمولا کارخانه ها و مراکز صنعتی لپ تاپ مورد نظرشان را که با لپ تاپ های خانگی متفاوت است به کارخانه های تولید کننده ی لپ تاب سفارش می دهند .

آن ها معمولا لپ تاپی مقاوم درخواست می کردند که زود خراب نشود ، همچنین سیستم خنک کننده قوی داشته باشد و شارژش زود تمام نشود . در برابر ضربه مقاوم تر باشد ( بعضی شرکت ها مانند شرکت دل ، لپ تاپ ضد آب تولید کرده اند .) به جای موس پوینت استیک داشته باشد تا برای مصارف عمومی مناسب تر و بهداشتی تر باشد . صفحه نمایش مات داشته باشد تا نور کمتری را بازتاب کند .

مقایسه لپ تاپ های صنعتی و خانگی :
 


لپ تاپ های صنعتی سخت افزار قوی تری دارند و نسبت به لپ تاپ های رنگی خانگی عمر بیشتری دارند .

لپ تاپ های صنعتی با سقوط از ارتفاع آسیب کمتری می بیند و امنیت بالا تری دارند .

لپ تاپ های خانگی بر خلاف لپ تاپ های صنعتی رنگ ها و طرح های مختلفی دارند .

لپپ تاپ های صنعتی در برابر ضربه مقاوم ترند و صفحه نمایششان مات است ولی صفحه نمایش لپ تاپ های خانگی معمولا مات نیست .

 

معمولا لپ تاپ استوک درجه A به قدری تمیز و بدون خط و خش هستند که برخی افراد سودجو آن را به جای کالای آکبند به فروش می رسانند. به علاوه افراد عادی نمی توانند تفاوت کالای استوک و آکبند را تشخیص دهند. زمانی که فروشگاهی به طور علنی از فروش لپ تاپ استوک سخن به میان میاورد، این نشان از صداقت کامل آن فروشگاه دارد.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ استوک دانش آموزی

معایب لپ تاپ استوک چیست ؟

 

لپ تاپ استوک، لپ تاپ هایی هستند که فصل فروش آنها در کشور های خارجی به اتمام رسیده است. به عبارت دیگر نمی توان استوک لپ تاپی که تازه به بازار عرضه شده است را خریداری کرد.

 

ممکن است در هنگام خرید نتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما قیمت پایین و مقرون به صرفه آن باعث می شود که این موضوع اهمیت خود را از دست بدهد.

 

این لپ تاپ ها دارای درجه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به نسبت این درجه بندی تعیین می شود.

 

گرید بندی لپ تاپ استوک چیست ؟ چرا باید به آن اهمیت داد ؟

 

لپ تاپ استوک درجه A++:

لپ تاپ های این دسته وضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند و دارای کمترین خط و خش هستند. مدت زمان کارکرد این لپ تاپ ها گاهی به کمتر از 6 ماه می رسد.لپ تاپ استوک ارزان

 

لپ تاپ استوک درجه A+:

این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم بوده و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته و از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

 

لپ تاپ استوک درجه A+ نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید ++ نداشته و با خط و خش همراه است.

محبوب ترین دسته بندی ها:

 

لپ تاپ استوک گیمینگ

با وجود اینکه کامپیوتر ها انتخاب اول همه گیمر ها هستند، برخی اوقات افراد به وسیله قابل حمل تری نیاز دارند. برای اینکه بتوانید از بازی های مختلف لذت بیشتری ببرید باید در اولین قدم به پردازنده گرافیکی لپ تاپ توجه کنید. کارت گرافیکی متنوع و قدرتمندی که در لپ تاپ استوک گیمینگ وجود دارد، نقش تعیین کننده ای در انتخاب این محصولات داشته و توانایی تامین نیاز گیمر ها را دارد. حتی کسانی که به لپ تاپ های مهندسی نیاز دارند، اغلب به سراغ لپ تاپ گیمینگ می روند. یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ استوک گیمینگ ، قیمت مقرون به صرفه آن نسب به مدل های نسل جدید و آکبند می باشد. سری های Legion در برند لنوو و Pavilion در برند HP جزو لپ تاپ های گیمینگ می باشند.

لپ تاپ استوک اروپایی

 

در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و آمریکایی سیاست خاصی وجود دارد که به خریدان محصولات اجازه می دهد تا 30 روز بدون نیاز به هیچ دلیلی، کالای خریداری شده را پس داده و تمام مبلغ آن را دریافت کنند. این کالا به دلیل باز شدن برچسب و کارتن آن دیگر جزو کالاهای آکبند شناخته نمی شوند و به ویترین فروشگاه باز نمی گردند. لپ تاپ هایی که به این صورت به فروشگاه مرجوع می شوند، لپ تاپ استوک اروپایی گفته می شود. کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه دبی، بزرگترین مرکز واردات لپ تاپ استوک اروپایی می باشند. لپ تاپ های استوک اروپایی جزو لپ تاپ های درجه A هستند. یعنی بدون خط و خش بوده و هیچ ایرادی ندارند.

لپ تاپ استوک لنوو

 

کمپانی لنوو، یک شرکت چند ملیتی چینی فعال در زمینه محصولات کامپیوتری است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1984 آغاز کرده است. شرکت لنوو در سال 2005 توانست شرکت IBM را خریداری کند و در نتیجه کیفیت و اعتبار برند خود را بالا برد. همچنین این اتفاق دروازه های فروش محصولات لنوو را در سراسر جهان هموارتر کرد. این کمپانی در زمینه تولید محصولات دیجیتالی همچون، لپ تاپ، موبایل، تبلت و دیگر کالاهای دیجیتالی فعالیت دارد. لپ تاپ های ساخت این کمپانی، دارای تنوع بسیار زیادی در ویژگی های ظاهری و سخت افزاری می باشند و طیف گسترده ای از کاربران، با کاربری های متفاوت را پوشش می دهند. از مهمترین لپ تاپ های لنوو، سری Thinkpad بوده که دارای کاربرد صنعتی است. مدل های قدیمی تر Thinkpad به دلیل مقاوت بالا در بین مشتاقان تکنولوژی و کاربران حرفه ای محبوبیت ویژه ای دارد. در واقع ایده اصلی Thinkpad از جمله طراحی داخلی و ظاهری آن متعلق به شرکت IBM می باشد. سری IdeaPad حاصل تحقیقات شرکت لنوو بوده و به صورت انحصاری متعلق به این شرکت می باشد. سری IdeaPad بیشتر به عنوان لپ تاپ های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این کمپانی چینی، هر ساله محصولات جدید خود را در نمایشگاه و رویدادهای فناوری در سراسر جهان معرفی می کند. لپ تاپ استوک لنوو به دلیل کیفیت، طول عمر بالای و قیمت مناسب، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.لپ تاپ استوک دانشجویی

لپ تاپ استوک HP

 

شرکت آمریکایی HP، از مشهورترین تولید کنندگان لپ تاپ، پرینتر، تجهیزات شبکه و نرم افزار های مرتبط، در جهان است. ساختمان مرکزی این شرکت در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. شرکت اصلی در سال 1999 به دو شرکت تقسیم شد. اولی با نام HP ادامه فعالیت داد و تمرکز آن بر روی تولید کامپیوتر ها و پرینتر ها معطوف گردیده و شرکت دوم وظیفه تست و بررسی کیفیت محصولات را بر عهده داشت. نام اچ پی برگرفته از کلمات Hewlett-Packard، نام موسسین اولیه این شرکت می باشد. محصولات این شرکت در دسته لپ تاپ ها، شامل سری های EliteBook، ProBook، Pavilion ، Envy می باشد. علاوه بر این شرکت HP همواره جزو پرفروش ترین برند های بازار محسوب شده است. لپ تاپ گیمینگ HP تحت عنوان Pavilion با سخت افزاری بسیار قدرتمند به بازار عرضه می شود. لپ تاپ HP مدل EliteBook جزو لپ تاپ های صنعتی و ورک استیشن قابل حمل محسوب می شود. این لپ تاپ ها طبق استاندارهای نظامی طراحی شده اند تا توانایی تحمل شرایط دشوار را داشته باشند. این سری قابلیت تحمل دما، ارتفاع، رطوبت، گرد و خاک شدید را دارد. سری ProBook جزو لپ تاپ های صنعتی این شرکت می باشد اما قیمت پایین تری نسبت به EliteBook دارد.

 

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

تمامی دکمه های کیبورد را تست کنید. با اینکه لپ تاپ های استوک مدت زمان زیادی کار نکرده اند اما اگر این لپ تاپ از درجه B یا پایین تر باشد ممکن است برخی از دکمه های آنها با مشکل مواجه شده باشند.

پیشنهاد میکنم بخوانید: لپ تاپ استوک اپل

 

بدنه لپ تاپ نباید به هیچ وجه تو رفتگی داشته باشند. وجود تو رفتگی این معنی است که دستگاه ضربه دیده و ممکن است به قطعات داخلی آن نیز آسیب زده باشد.

باید تاچ پد را چک کرده و از کارکرد زوم آن مطمئن شوید.

لولای لپ تاپ را چند بار باز و بسته کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

با کم و زیاد کردن نور صفحه می توانید از کیفیت صفحه نمایش مطمئن شوید.

شارژ و باطری آن را بررسی کنید. معمولا لپ تاپ استوک به دلیل اینکه مدتی در انبار راکد مانده احتمال خرابی باطری آن وجود دارد. علاوه بر این به دلیل توقف تولید آنها ممکن است شارژر آن در بازار موجود نباشد.

 

تمامی پورت ها باید چک شود. ابتدا از لحاظ فیزیکی پورت ها را بررسی کنید تا شکستگی نداشته باشند. سپس پورت ها را از لحاظ کارکرد بررسی کنید.

 

حتما هنگام خرید از فروشنده مهلت تست بگیرید. این مورد در خرید های اینترنتی که دسترسی فیزیکی به دستگاه وجود ندارد اهمیت بیشتری دارد.

لپ تاپ نو بخرم یا لپ تاپ استوک
در بین افراد اصطلاحات زیادی وجود دارد که بارها به گوش شما رسیده است و برایتان ایجاد سوال کرده است.

لپ تاپ نو چیست ؟

 

لپ تاپ نو به لپ تاپی گفته می شود که هنوز از کارتن خارج نشده و تا بحال توسط شخصی روشن نشده باشد.

لپ تاپ نو باید توسط فروشنده و جلوی خریدار ، رفع پلمپ گردد و با روشن شدن و تست زمان فعال بودن آن به زمان جاری شما برگردد . یعنی حداکثر چند دقیقه از فعال بودن آن گذشته باشد.

لپ تاپ استوک چیست ؟ لپ تاپ دست دوم
لپ تاپ استوک چیست ؟ لپ تاپ دست دوم
دقت نمایید که فروشنده از پشت ویترین و یا از داخل رگال برایتان لپ تاپی را به عنوان نو نیاورد و نفروشد.

خوب تا اینجا لپ تاپ نو را شناختید و متوجه شدید که فرق لپ تاپ نو با بقیه لپ تاپ ها چیست و هنوز سوال لپ تاپ استوک چیست را پاسخ ندادیم.

صبور باشید و با هرجاکالا ( بهرامی مارکت ) همراه باشید.

آیا می شود لپ تاپ کارکرده را بجای لپ تاپ نو فروخت ؟
متاسفانه جوابی که باید به شما بدهم بلی می باشد.

اگر در خصوص لپ تاپ تخصصی ندارید و نمیتوانید بین لپ تاپ نو و لپ تاپ دست دوم تفاوت ها را متوجه شوید به شما پیشنهاد می کنم یا با یک متخصص دنیا دیده به خرید لپ تاپ نو بروید و یا از فروشگاههای معتبر و داراری جواز کسب و نامدار خرید نمایید.

لپ تاپ استوک چیست ؟
لپ تاپ دست دوم


لپ تاپ استوک چیست ؟ لپ تاپ دست دوم
متاسفانه برخی افراد سودجو ، لپ تاپ های کارکرده ولی در ظاهر تمیز را بصورت کاملا حرفه ای بسته بندی کرده و بجای لپ تاپ نو به مشتریان عزیز می فروشند که این امر بسیار غیر اخلاقی و ناجوانمردانه می باشد.

پس دقت نمایید اگر بدنبال لپ تاپی نو برای خرید هستید موضوعاتی که در بالا به شما یادآور شدم را رعایت نمایید.

لپ تاپ اپن باکس چیست ؟ ( Open Box )
درخصوص لپ تاپ نو توضیحات کامل را به شما دادم ، حالا می خوام شما را با اصطلاح جدیدی آشنا نمایم.

لپ تاپ اپن باکس ( Open Box ) را شاید تابحال نشنیده باشید و یا اگر شنیده اید دقیقا نمیدانید منظور چیست .

در این بخش شما را با این اصطلاح تخصصی آشنا می نماییم و یادآور می شوم که لپ تاپ استوک با این گزینه متفاوت می باشد.

https://bitn.ir/7Fh7n

http://alturl.com/zbi6w

http://gestyy.com/eosnbU

https://1da.ir/btR1kYt

https://zaya.io/l10h1

https://0rz.tw/uyJmY

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی